Groep 4

Hallo allemaal,

Wij zijn groep 4 van de Westerschool in Bellingwolde. In onze groep zitten 14 kinderen en we vinden het gezellig en leerzaam!

Op maandag, dinsdag en woensdag hebben we les van juf Roos en op donderdag en vrijdag is juf Marjan in onze klas.

Naast spelling, rekenen, taal en lezen/Close Reading besteden we ook aandacht aan wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en natuur/techniek). Wereldoriëntatie is nieuw voor de kinderen in groep 4. We leren van alles over vroeg en later, waar gaat het regenwater heen etc.

We passen regelmatig coöperatieve werkvormen toe, om alle kinderen actief bij de les te betrekken. We bieden ook buitenlessen aan. Op deze manier krijgen de kinderen beweging en zijn ze actief bezig met de les.

Daarnaast besteden we aandacht aan creatieve vakken zoals handvaardigheid, tekenen en muziek van een vakdocent. Twee keer per week gaan we naar de gymnastieklesssen in de Meet. Dit is vlakbij en hier kunnen we lopend naar toe.

Ook gaan we dit jaar een aantal uitstapjes maken. Aan het einde van het schooljaar gaan we op schoolreis en we brengen een bezoek aan het theater.

We gaan er samen een gezellig en leerzaam schooljaar van maken!

Mocht je vragen hebben, dan mag je altijd bellen, mailen of na schooltijd even binnenlopen.

Hartelijke groeten van groep 4 en de juffen!

OBS Westerschool

Directeur: Mischa Stolk