Groep 5

Hallo allemaal,

Wij zijn groep 5 van de Westerschool in Bellingwolde. In onze groep zitten 17 kinderen en we hebben het erg gezellig!

Op maandag, dinsdag en woensdag hebben we les van juf Bianca en op donderdag en vrijdag van juf Tytsia.

Er wordt in onze klas hard gewerkt aan alle bekende vakken, zoals rekenen, taal, spelling en lezen. Maar natuurlijk ook verkeer, Engels, geschiedenis, natuur en aardrijkskunde. Om de week komt een vakdocent van de muziekschool ons muziekles geven en twee keer per week zijn we in de gymzaal te vinden.

We vinden het leuk en leerzaam om de lessen regelmatig op een andere manier aan te pakken. We herhalen dan bijvoorbeeld de keersommen met een spel buiten op het veld of doen aan het eind van een thema geschiedenis een 'Kahootquiz' om te kijken of we alles goed onthouden hebben. Met coöperatieve werkvormen als 'Heads together', 'Wandel-wissel uit' en 'Mix en ruil' zijn we in beweging, hebben we het gezellig én oefenen we onze leerdoelen zoals het oefenen van een discussie bij taal of het herhalen van sommen bij rekenen.

Verder hebben we aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap met behulp van de methode Kwink.

U zult de kinderen vast eens thuis horen vertellen over de Kwink van de week…

Ook gaan we dit schooljaar naar het theater en aan het eind van het jaar op schoolreis. Verder hebben we nog andere leuke dingen op de planning staan zoals een uitstapje naar het hunebedmuseum, lichtjesavond, kerstdiner, Koningsspelen enz.

We gaan er samen een gezellig en leerzaam schooljaar van maken!

Mocht u vragen hebben, dan mag u altijd bellen, mailen of na schooltijd even binnenlopen.

Vriendelijke groeten van groep 5 en onze juf

OBS Westerschool