Groep 6/7

Meester Geert-Jan en juf Aletta staan dit jaar aan het roer in groep 7.  Elke maandag staat meester Geert-Jan voor de klas en juf Aletta dinsdag tot en met vrijdag. Groep 7 bestaat dit jaar uit 16 leerlingen. De nadruk ligt in groep 7 vooral op het ontwikkelen en kijken naar eigen leerdoelen. Met een mooi woord heet dat Formatief Evalueren. In de bovenbouw gaan de leerlingen daar mee aan de slag.
Steeds met de vraag: " Wat heb ik nodig om mezelf nog meer te ontwikkelen." Ook neemt het coöperatief leren een belangrijke plek in. Van en met elkaar leren en dat steeds in een werkvorm gegoten. Dat kan in de klas, maar ook gaan we naar buiten om een buitenles te volgen.
In groep 7 worden de kinderen al voorbereid op het Voortgezet Onderwijs. Middels de Plaatsingswijzer bespreken we ook met ouders en kinderen waar ze op zouden kunnen uitstromen na groep 8.
Natuurlijk gaan we ook gedurende het schooljaar andere leuke dingen doen. Te denken aan excursies, theaterbezoek en natuurlijk de 3-daagse schoolreis. We maken er samen een leuk schooljaar van!