Groep 8

Dit schooljaar bestaat groep 8 uit 19 kinderen en staat juf Marjan maandag tot en met woensdag voor de groep en meester Geert-Jan donderdag en vrijdag. Elke dinsdag en donderdag krijgen we extra hulp in de klas door onze onderwijsassistente juf Kim.

Dit schooljaar is anders dan alle voorgaande schooljaren: we krijgen te horen welke leerweg we gaan volgen op het middelbaar onderwijs. Zal het vmbo, havo of vwo worden? Dit gebeurt al vrij snel. In maart 2023 is in principe alles al rond. We gaan de komende tijd ons best doen om de mooiste persoonlijke resultaten neer te zetten. En dat is natuurlijk uniek per kind!

Verder zijn wel veel bezig met 'Coöperatief Leren' in de klas. In teams, duo's en op klassenniveau werken we samen. Zo leren we van elkaar en met elkaar. We zorgen er voor dat iedereen is betrokken en besteden onze leertijd effectief. Ook leren we 'skills' die we later nodig hebben in het vervolgonderwijs.

We kijken goed naar onze persoonlijke leerdoelen d.m.v. 'Formatief Leren' en proberen deze te verbeteren. Tot slot zit het schooljaar vol met leerzame uitjes (zoals naar het Rijksmuseum), open dagen van middelbare scholen en schoolkamp in het mooie Appelscha.

Kortom: Groep 8, een jaar om nooit te vergeten!