Tip: Kinderpodcasts

Gepubliceerd op: , door: OBS Westerschool
Tip: Kinderpodcasts

Daarom audioverhalen voor kinderen

Een podcast in de klas luisteren is niet alleen leuk, maar ook ontzettend goed voor de taalontwikkeling bij kinderen. Ook thuis is het een zeer geschikte, schermloze  activiteit.

Audio is voor kinderen een steunpilaar in de ontwikkeling van taal, leren lezen, creativiteit en het inlevingsvermogen.

Het luisteren en maken van radio en een podcast in de klas verbetert de taalvaardigheid op alle fronten met méér kennis van de wereld en gezond schermgebruik.

De podcasts voor kinderen zijn gratis en met de grootste zorg samengesteld op dit platform. Kinderen hebben hier de beschikking over een veilig en (educatief) verantwoord aanbod. Het luisteren van podcasts helpt kinderen los te komen van tablet en smartphone met als doel de minder schermtijd per dag.

Het beluisteren van podcasts is leerzaam en daagt kinderen uit op het gebied van luistervaardigheid en voorstellingsvermogen. Kinderen trainen hun concentratie en leren informatie te verwerken door alleen te luisteren. Ze duiken even helemaal weg in een luisterboek, verhaal, of gesprek alsof ze er echt bij zijn.

Bron: https://kinderpodcasts.nl

Avondvierdaagse met West!

Gepubliceerd door: OBS Westerschool
 Van 28 mei tot en met 31 mei 2024 vindt de 14e editie van de avondvierdaagse Vlagtwedde plaats. Natuurlijk is de Westerschool hier ook weer bij!

Leerlingen gaan op plantenexpeditie

Gepubliceerd door: OBS Westerschool
Foto: IVN Noord22 mei 2024 - 17:07   Meestal loop of fiets je gewoon voorbij aan al dat groen, maar wist je dat er in Groningen honderden soorten groeien en bloeien? IVN Natuureducatie laat gro…